نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

انتخاب کردن صندلی اداری

مهم ترین بخشی که در هر اداره، شرکت و یا حتی دفتر های کار وجود دارد، صندلی اداری و میز های است که کارمندان از آن ها استفاده می کنند و می دانید که بر روی صندلی ها و پشت میز ها، کارمندان برای طولانی مدت می نشینند. بنا براین باید به نکات مهم در انتخاب صندلی اداری توجه ویژه ای داشته باشید تا راندمان کاری افراد بالاتر برود.

موارد و نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

بسیار جالب است بدانید که صندلی اداری نکته بسیار مهمی است زیرا این نوع از صندلی ها بخش عظیمی از هر اداره و شرکتی را تشکیل می دهد و بسیاری از افراد زیبای صندلی اداری را در اولویت قرار می دهند، فارق از این که بدانند و آگاه باشند که این صندلی ها چه تاثیری بر سلامت جسمی افراد می گذارد. در ادامه به این نکات به طور کامل می پردازیم.

ارگونومی بودن صندلی اداری

یکی از نکات مهم در انتخاب صندلی اداری، این است که ارگونومیک باشد و برای این که بدانید صندلی اداری ارگونومیک است باید ویژگی هایی نظیر ارتفاع نشیمنگاه صندلی اداری را بتوان تنظیم کرد، نشیمنگاه صندلی قابلیت تنظیم عمق داشته باشد، بتوان شیب نشیمنگاه را تنظیم کرد، همچنین پشتیبان کمر، پشتی را تنظیم کرد، پایه چرخان را داشته باشد.

صندلی اداری ارگونومی

بررسی ارگونومی بودن صندلی

دارا بودن تکیه گاه فیلر کمر

در انتخاب صندلی اداری باید به نکته ای توجه کنید که شامل این است که صندلی تکیه گاهی برای ماهیچه های فیلر کمر یا همان قسمت پایین کمر داشته باشد و باید حتما قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد که کارمندان و کاربران بتوانند متناسب با راحتی خودشان آن را تنظیم کنند.

و دارا بودن این قابلیت می تواند از بروز مشکلاتی که ممکن است برای کمر پیش بیاید نظیر سیاتیک و کمر درد جلوگیری کند.

قابلیت تنظیم از نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

قابلیت تنظیم کردن تکیه گاه ونشیمنگاه در اکثر صندلی های اداری وجود دارد، با این وجود که این موارد در انتخاب صندلی بسیار مهم نیستند و برای این که بدانید صندلی اداری بهترین است باید بدانید که حداقل صندلی اداری باید ۵ قابلیت و در برخی موارد حتی ۱۴ قابلیت دارد.

بخش های مهمی که باید قابلیت تنظیم شدن را داشته باشند شامل مواردی از قبیل فاصله ها، تکیه گاه پایینی کمر، پشتی کمر، زاویه های پشتی و ارتفاع تکیه گاه دست است.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

قابلیت تنظیم انتخاب صندلی اداری

صندلی اداری ارگونومیک چرخدار

از نکات مهم در انتخاب صندلی اداری باید به این مورد اشاره کنیم که اکثر صندلی های اداری به صورت چرخ دار هستند و باید توجه داشته باشید که ممکن است دفتر کاری با فرش پوشیده شده باشد که در این زمان باید صندلی را انتخاب کنید که با این شرایط مطابقت داشته باشد.

کاربرد های صندلی چرخدار بسیار زیاد است و شما می توانید با استفاده از این نوع صندلی ها وسایلی که نزدیکتان نیست و شما برای برداشتن آن ها دیگر نیاز نیست که بدن خودتان رابکشید و یا از روی صندلی ها بلند شوید.

چرخان بودن صندلی اداری

تقریبا تمام صندلی های اداری این قابلیت را دارند که چرخان باشند و یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب صندلی اداریاست زیرا در بسیاری از شرایط ممکن است شما لوازمی را نیاز داشته باشید که در پشت سر شما قرار داشته باشد.

شما با استفاده از این صندلی ها می توانید بر روی محور نشیمنگاه چرخش داشته باشید بدون آن که نیاز باشد چرخ ها را تکان دهید.

قابلیت چرخان صندلی اداری

قابلیت چرخان بودن صندلی اداری

پشتی های صندلی اداری مناسب

تکیه گاه اصلی صندلی اداری و یا همان پشتی باید بتواند نفس بکشد، به این معنا که در پشتی صندلی اداری هوا جریان داشته باشد تا گرمای زیادی تولید نکند و در نکات مهم در انتخاب صندلی اداری باید به این اشاره کنیم که بخش بالشت و نرم گونه آن به گونه ای باشد که افراد در زمان تکیه دادن راحتی را احساس کنند.

قیمت و خرید صندلی اداری

مهم ترین نکته ای که در هر چیدمان وجود دارد این است که صندلی اداری در چیدمان محیط اداری باشد و همان طور که در نکات مهم در انتخاب صندلی اداری گفتیم باید در نظر بگیرید که صندلی اداری به صورت اگونومیک باشد ولی باید به این مورد توجه کنید که مواردی از قبیل نوع صندلی، متریال و جنس، برند، مارک صندلی در قیمت صندلی اداری موثر است.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

خرید و قیمت صندلی اداری

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما موارد و نکات مهم در انتخاب صندلی اداری را به طور کامل برای شما بگوییم و شما مطابق با سلیقه و دکوراسیونی که برای اداره مد نظرتان است صندلی را انتخاب کنید و از آن به بهترین نحو استفاده کنید ولی حواستان باشد توجه کردن به اون نکات بسیار واجب است.

سوالات متداول نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

  1. چه نکاتی در انتخاب صندلی اداری مهم است؟
    نکاتی نظیر ارگونومی بودن صندلی اداری، صندلی اداری چرخدار، دارا بودن تکیه گاه فیلر کمر، قابلیت تنظیم شدن، قیمت و خرید صندلی اداری، چرخان بودن صندلی اداری، پشتی های صندلی اداری مناسب است.
  1. صندلی اداری چه انواعی دارد؟
    انوع مختلفی از صندلی اداری در بازار وجود دارد که شامل مواردی از قبیل صندلی های مدیریتی، صندلی های گیمنگ، صندلی ها کلاسیک، صندلی های کامپیوتری، صندلی ارگونومیک، صندلی ادار ماساژ، صندلی کنفرانسی، صندل اداری اجرایی و … است.
  1. چرا پشتی صندلی اداری مهم است؟
    تکیه گاه اصلی صندلی اداری و یا همان پشتی باید بتواند نفس بکشد، به این معنا که در پشتی صندلی اداری هوا جریان داشته باشد تا گرمای زیادی تولید نکند و در انتخاب صندلی اداری باید به این اشاره کنیم که بخش بالشت و نرم گونه آن به گونه ای باشد که افراد در زمان تکیه دادن راحتی را احساس کنند.

پربازدیدترین محصولات لیو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید